Producătorul auto chinez Leapmotor, adus în Europa de Stellantis, își diversifică strategia pentru a putea ocoli taxele vamale. Modelul C10 a fost anunțat cu motorizare plug-in hybrid, sub forma unui range extender.
SUV-ul Leapmotor C10 a atras atenția încă din prima clipă a lansării sale din Europa, datorită raportului bun dintre tehnologie și preț.
Cu excepția pieței din România, unde prețul depășește nivelurile din toate țările europene, C10 reprezintă o alternativă cu un nivel ridicat de echipamente și baterii, la un preț mult sub nivelul mașinilor construie de mărcile europene.
Singurul mare obstacol în lansarea lui C10 în Europa a rămas tariful vamal impus suplimentar de Comisia Europeană, ca urmare a faptului că Leapmotor a beneficiat de subvenții de stat în dezvoltarea modelelor sale. Astfel, SUV-ul trebuie să adauge la prețul de vânzare și taxe vamale în valoare totală de 30,7%, pentru orice versiune electrică.
Nu același lucru se întâmplă însă pentru o motorizare hibridă, iar importatorul acestei mărci în Europa a anunțat deja că C10 va fi disponibil cu motorizare electrică cu range-extender, ceea ce califică acest model în categoria motoarelor hibride cu încărcare la priză (PHEV). Ca urmare a acestei clasificări, C10 REEV, așa cum se numește această versiune oficial, nu va datora taxe vamale (cu excepția taxei de 10% valabilă tuturor mașinilor importate din China).
Noul model Leapmotor C10 REEV va debuta oficial la Salonul Auto de la Bruxelles, din ianuarie 2025, și va fi disponibil pe piață în cursul anului viitor.
CITEȘTE ȘI ”Găsești mai ieftin la Viena. Și chiar în Dubai!”. Valea Prahovei, cândva marea atracție iarna, este departe de „performanțe”. Zeci de unități de cazare încă așteaptă rezervări cu o zi înainte de CrăciunDupă cum arată datele transmise de compania chineză, Leapmotor C10 REEV este echipat cu un motor electric de 158 kW (215 CP) și un motor cu ardere internă (ICE) de 1.5 litri. Bateria de 28,4 kWh asigură o autonomie electrică de 145 km (WLTP), în timp ce autonomia totală combinată depășește 950 km.
Cu un consum de combustibil de numai 0,4 l/100 km în modul combinat și emisii de CO2 de 10 g/km, C10 REEV aduce o combinație interesantă pentru cei care își doresc o mașină electrică, dar se tem de autonomia redusă, precum și pentru cei care sunt nostalgici ai motoarelor termice, dar doresc să beneficieze de avantajele noilor motoare electrice.
CITEȘTE ȘI Dacia lucrează în mare secret la propriul SUV „Captur” - sursePractic, sistemul Leapmotor se aseamănă cu cel al Nissan, arhitectura sa având la bază motorul electric, care acționează roțile cu ajutorul energiei furnizate de baterie.
Când energia din baterie are un nivel scăzut, motorul termic pornește și funcționează ca un generator electric, reîncărcând bateria. Rămâne de văzut cât de eficient este acest motor, având în vedere că cele mai recente teste ale GreenNCAP cu un motor de acest tip, cel de pe Mazda MX-30 REV, au arătat un consum foarte mare odată cu epuizarea bateriei (circa 13,5 litri/100 km în regim de sarcină).
Leapmotor C10 este echipată cu unele tehnologii inovatoare, care ar putea să aducă mai multe beneficii, cum este deexemplu încărcarea rapidă a bateriei.
CITEȘTE ȘI FOTO McDonald’s deschide al șaptelea restaurant din 2024Cei de la Leapmotor spun că această versiune de motorizare „este o componentă cheie a strategiei” pe piața europeană.
Grupul Stellantis a investit sume importante în Leapmotor și este reprezentantul exclusiv al acestei mărci pe piețele internaționale, inclusiv în Europa. Micul model T03, cu dimesniuni similare cu Dacia Spring, este deja asamblat din kit-uri de caroserie, în uzina Stellantis din Slovacia, putând fi cumpărat fără taxe vamale.