Magistrala 4 de metrou din București, Gara de Nord - Gara Progresul, va fi extinsă, în urma unei investiții de peste 3,4 miliarde de euro, fonduri europene și bani de la bugetul de stat.
Au fost avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea magistralei M4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul, arată Adevărul.
![Dacia a dat cheile la Spring-ul numărul 20.000, cu un cadou consistent. Doar două țări au cumpărat mai multe Spring decât românii](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930969/1/dacia-spring-20000.jpg?width=151)
Principalele caracteristici ale tronsonului Gara de Nord 2 - Gara Progresul sunt următoarele: 11,94 km lungime traseu nou construit, din care 10,84 km în exploatare cu călători și 1,1 km în exploatare fără călători (legătură depou Progresul); 1 depou suprateran (Progresul), o stație existentă (Gara de Nord 2) și 13 stații de metrou noi.
Cele 13 noi stații de metrou vor fi amplasate în zonele:
- Știrbei Vodă
- Bogdan Petriceicu Hașdeu
- Uranus
- George Rozorea
- Chirigiu
- Filaret
- Eroii Revoluției 2
- George Bacovia
- Toporași
- Nicolae Cajal
- Luică
- Giurgiului
- Progresul
![Preluarea Profi, motiv de optimism pentru patronii Mega Image](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33215/21931601/1/mega.jpg?width=151)
Legătura cu Magistrala existentă se va realiza in Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.
Valoarea totală a investiției este de 3,43 miliarde euro (cu TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, buget de stat și alte surse de finanțare legal constituite.
Durata de execuție a investiției este de 50 luni.
„Reiterez faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București - Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar).
![Uzina Ford Otosan bifează o nouă creștere a producției](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930919/1/ford-004.jpg?width=151)
Implementarea acestuia va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4”, a informat miercuri secretarul de stat în Transporturi Irinel Scrioșteanu.
Trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale recunoscute la nivel național și internațional, au depus ofertele tehnice și financiare pentru construcția magistralei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.
Lucrările efective, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili accesați prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027, sunt programate să înceapă în cursul anului 2025 și vor dura cel mult cinci ani.