Constructorul german de automobile BMW Group lansează, la Cluj-Napoca, centrul IT, convenit în primăvară să fie organizat împreună cu grupul japonez NTT DATA, furnizor de servicii și soluții software.
În luna martie, BMW a semnat un contract de joint-venture cu subsidiara concernului japonez NTT DATA, furnizor de servicii și soluții software, pentru înființarea unei companii în Cluj-Napoca, în care vor lucra mii de oameni.
De ce este important BMW a mai cochetat, conform informațiilor Profit.ro, cu ideea unei investiții în România, însă niciodată nu a ales țara noastră pentru o investiție în producție, cea mai recentă dezvoltare a grupului german fiind fabrica amplasată în Ungaria, la câțiva kilometri de granița cu România, în apropiere de orașul Debrecen. Aici, BMW va construi primul automobil din noua generație Neue Klasse, complet electric și bazat pe o platformă complet nouă.
De asemenea interesant Compania a început deja să angajeze pentru uzina din Ungaria și se bazează inclusiv pe specialiști din România. Pe de altă parte, BMW are o amprentă foarte mare în România prin intermediul furnizorilor de componente. În 2022, potrivit unei declarații a lui Joseph Rieter, directorul BMW România, compania avea peste 70 de furnizori în România.
CITEȘTE ȘI VIDEO Erbașu are drum liber pentru Autostrada TransilvaniaAcum, însă, BMW investește în sfârșit în România, chiar dacă nu este vorba despre o fabrică de automobile. Compania germană va înființa în Cluj-Napoca un centru de software în parteneriat cu NTT DATA.
Acordul pe care l-au semnat prevede ca viitoarea companie să angajeze până la 250 de dezvoltatori de software, anul acesta, iar în următorii trei ani numărul angajaților să ajungă la „câteva mii”.
„BMW TechWorks România se alătură unei rețele globale de centre IT care include deja locații în Germania, Africa de Sud, SUA, Portugalia și China”, spune Ralf Waltram, Vicepreședinte BMW Group.
CITEȘTE ȘI Dacia anunță ce se va întâmpla cu prețurile pentru Spring după ce Comisia Europeană a anunțat majorări de taxeLa ce proiecte se lucrează la Cluj
Connected Procurement: Lanțurile de aprovizionare și sistemele de control extrem de complexe necesită sisteme IT conectate.
Digital Shopfloor: IT de producție modernă ca element central al BMW iFactory, programul de producție inteligentă BMW Group.
Model de vânzări directe: Dezvoltarea componentelor IT centrale pentru implementarea modelului de vânzări directe BMW și MINI în Europa.
Accentul va fi pe dezvoltarea și implementarea soluțiilor IT pentru regiunea europeană.
Obiectivul este de a obține o cifră de afaceri de ordinul zecilor de milioane de euro până la sfârșitul anului.
CITEȘTE ȘI VIDEO O nouă centură rutieră, aproape de inaugurareCentrul va dezvolta pentru BMW proiecte și soluții IT ce vor fi utilizate în producție, dezvoltare, resurse umane, vânzări și servicii financiare.
BMW are o colaborare de peste 30 de ani cu NTT DATA și s-a bazat pe amprenta a acestei companii în România. Noul centru de software din România va avea ca scop sprijinirea BMW Group IT în Europa și dezvoltarea de proiecte și inovații IT pentru producție, dezvoltare, resurse umane, vânzări și servicii financiare BMW.
CITEȘTE ȘI VIDEO SpaceX a trimis un nou echipaj spre Stația Spațială Internațională„Cu NTT DATA, ne bazăm pe un partener puternic care are o rețea excelentă într-o regiune tehnologică dinamică și ne permite să dezvoltăm competențe software suplimentare într-un ritm accelerat și într-o manieră țintită. În colaborare cu companii precum NTT DATA, putem stabili huburi IT puternice și, prin urmare, putem oferi un răspuns la deficitul de experți IT", spune Alexander Buresch, director IT executiv și vicepreședinte executiv al BMW Group IT.
Cluj-Napoca a fost ales motive ce țin de „ecosistemul pentru inovație” și de „numărul mare de talente pe scena tech”.
CITEȘTE ȘI TABEL Grupul Volkswagen, creștere a veniturilor și vânzărilor, dar scădere a marjei operaționale. Dividende sub ținta propusă"Sunt extrem de încântă să anunț planurile noastre de a deschide împreună cu BMW Group un nou centru de dezvoltare software în Cluj-Napoca. Această colaborare își propune să sprijine producătorul auto în misiunea sa de transformare digitală", declară Maria Metz, CEO al NTT DATA Romania.
Furnizorul de servicii și soluții software NTT DATA România (fosta EBS Romania) a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 471,2 milioane de lei, cu 10,6% mai mult față de 2021. Profitul net a urcat cu 135,7%, la 1,28 milioane de lei.
Compania EBS Romania a fost fondată în anul 2000 în Cluj-Napoca și a fost preluată în 2013 de concernul japonez Nippon Telegraph and Telephone (NTT). În 2015, denumirea companiei a fost schimbată în NTT Data România.
CITEȘTE ȘI FOTO România pregătește noi poduri peste PrutÎnființată în 1988, NTT DATA are sediul la Tokyo și își desfășoară activitatea în peste 40 de țări. Concernul japonez furnizează servicii în numeroase domenii, de la consultanță și dezvoltare de sisteme până la outsourcing de servicii IT.
Veniturile NTT Data în 2022 au crescut la 22,71 miliarde de dolari.