Dacia intră în linie dreaptă cu noul Bigster, care a fost prezentat în premieră în toamna anului trecut, apoi a dat startul comenzilor la începutul acestui an, iar acum se pregătește să pornească livrările către clienți și către showroom-uri.
Directorul general al Dacia în România, Mihai Bordeanu, a declarat pentru Profit.ro că Bigster a intrat deja în producție și crește ritmul, pentru a ajunge la capacitatea necesară startului livrărilor, în luna aprilie.

„Bigster va începe livrările la începutul lunii mai, dar va fi prezent în showroom-uri încă de la sfârșitul lui aprilie”, a explicat Mihai Bordeanu, Head of Country Dacia România și director general al uzinei Automobile Dacia, prezent la primele teste dedicate presei, cu noul Bigster. Primele impresii din aceste teste vor fi publicate începând cu 27 martie, până atunci fiind în plină desfășurare testele cu presa din toate țările europene.
Mihai Bordeanu a mai explicat într-o discuție cu Profit.ro că Bigster are deja aproximativ 1.000 de comenzi, dintr-un total de aproximativ 10.000 de comenzi înregistrate la nivelul Europei.

„Este un număr foarte mare pentru o mașină care încă nu se află în showroom-uri”, au spus reprezentanții Dacia, prezenți la eveniment. Bordeanu a mai declarat că Dacia Bigster se pregătește deja să domine noul segment în care a intrat odată cu SUV-ul ce este produs la Mioveni.
„Dacia Bigster va fi lider în România, în segmentul din care face parte”, a spus șeful Dacia România, ceea ce înseamnă că vânzările estimate pentru Bigster vor depăși modelele populare din acest segment. În 2024, cele mai vândute SUV-uri compacte au fost Hyundai Tucson și Kia Sportage, cu 3.400 de unități și, respectiv, 2.400 de unități.
În pofida acestor previziuni optimiste, România nu se va număra, cel mai probabil, printre piețele cele mai mari ale noului model, după cum a precizat Mihai Bordeanu pentru Profit.ro. „Franța și Germania vor fi cele mai mari piețe, nu știm în ce ordine, iar pe locul al treilea ar putea fi Italia sau Marea Britanie”.

Dacia Bigster este un SUV de clasă compactă, conform dimensiunilor sale, având 4,57 metri lungime și 1,81 metri lățime, un portbagaj foarte mare, de 667 litri și o serie de echipamente specifice acestui segment, care nu se regăsesc și pe Duster: scaune cu reglaj electric, parbriz încălzit, trapă panoramică, hayon electric și altele.
Secretul spațiului foarte mare din portbagaj este dat de consola față foarte scurtă, de 854 cm, grație unui compartiment motor de dimensiuni reduse, în timp ce consola spate depășește un metru, oferind astfel spațiu suficient pentru bagaje, fără să afecteze spațiul destinat banchetei pasagerilor din spate.

Bigster este oferit cu cel mai puternic motor pe care Dacia l-a avut vreodată pe unul dintre modelele sale, respectiv Hybrid 155, un propulsor cu o capacitate de 1.8 litri, susținut de un motor electric integrat în cutia automată. Pe lângă acesta, Bigster mai este disponibil cu trei versiuni de motoare având cilindreea de 1.2 litri, în trei cilindri, de 130 și 140 CP, aceasta din urmă fiind declinat și într-o versiune bi-fuel, benzină și GPL.
Varianta de 130 este cea disponibilă pentru tracțiunea 4x4, singura de acest tip, deocamdată, urmând ca din toamna acestui an să fie lansată și o versiune cu cutie automată 1.2 mild-hybrid-G, însoțită de un motor electric pe puntea spate. De asemnenea, Bigster este oferit cu o nouă culoare specială, albastru indigo, ce nu poate fi găsită pe alte modele ale Dacia.
În prezent, Dacia Bigster poate fi comandat începând de la 23.000 de euro, preț pentru echiparea entry, cu motorul mild-hybrid 140.