Primăria Sectorului 4 pregătește o taxă pe propretarii de mașini fără loc de parcare.
Taxarea ar urma să fie introdusă de la 1 ianuarie 2025, dacă proiectul va fi aprobat de Consiliul Local Sector 4.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
DOCUMENTUL POATE FI VĂZUT AICI
Scopul proiectului este de a descuraja achiziția de mașini fără loc de parcare, dar și o sursă de finanțare pentru ca Primăria să construiască noi parcări, arată Hotnews.
Valoarea taxei va fi stabilită de Consiliul Local.
„Se aprobă instituirea taxei speciale pentru dezvoltare urbană în Sectorul 4 al Municipiului București, pentru finanțarea serviciului de interes public local în vederea creșterii numărului de parcări publice și de reședință, optimizarea mobilității urbane și scăderea poluării. (…)
Taxa se aplică din data de 01.01.2025 pe o perioadă de 10 ani, tuturor persoanelor fizice sau juridice care au în proprietate sau în folosință un autovehicul aflat în evidențele Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4 și care nu dețin în proprietate sau în folosință un spațiu având destinația de parcaj și prevăzut ca atare în documentațiile de urbanism, pentru fiecare autovehicul în parte”, se arată în proiectul de hotărâre afișat pe site-ul Primăriei Sectorului 4.
Veniturile colectate din această taxă vor contribui la finanțarea serviciului public respectiv a proiectelor de dezvoltare urbană aferente domeniului de activitate al Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, în principal: dezvoltarea de zone de parcare, modernizarea infrastructurii rutiere, proiecte de mobilitate urbană și alte activități care contribuie la îmbunătățirea mediului urban, potrivit regulamentului aferent.
Prin loc de parcare deținut se înțelege „orice spațiu având destinația de parcaj și prevăzut ca atare în documentațiile de urbanism, deținut în proprietate sau în folosință prin contract de închiriere/comodat sau pe baza abonamentului nominal sau nenominal achitat anual”, potrivit regulamentului.
„În situația în care un deținător de autovehicul dobândește un loc de parcare în cursul anului, acesta este obligat să achite Taxa proporțional cu perioada în care nu a deținut un loc de parcare.
În cazul în care o persoană a dobândit un autovehicul în timpul anului, aceasta este obligată să achite Taxa proporțional cu perioada rămasă.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Capitalizare masivă la compania care emite polițele obligatorii pentru locuințe. Explicația companieiPersoanele care dețin mai multe autovehicule sunt obligate să achite Taxa pentru fiecare vehicul în parte, cu excepția cazului în care acestea dețin suficiente locuri de parcare pentru toate autovehiculele înmatriculate pe numele lor. Deținătorii de vehicule au obligația de a achita Taxa anual, până la data de 31 martie a fiecărui an, la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4”, se mai arată în proiectul de hotărâre.
Potrivit regulamentului propus, nu datorează taxa persoanele care îndeplinesc una dintre următoarele condiții:
Detin terenuri sau proprietăți private cu destinația de parcaje conform documentațiilor de urbanism, în condiții legale.
Dețin contracte de închiriere/comodat valabile pe durata întregului an pentru locuri de parcare în parcări publice sau private.
Dețin abonamente anuale achitate pentru locuri de parcare publice gestionate de Direcția Mobilitate Urbană Sector 4.
Beneficiază de scutire persoanele fizice și juridice care se încadrează în categoriile prevăzute de legislația în vigoare privind scutirile de taxe și impozite locale.
Potrivit referatului de aprobare, taxarea celor care au mașină dar nu au locuri de parcare are ca scop:
Scăderea poluării: ca urmare a instituirii aceste taxe, serviciul public pentru amenajarea de parcări și optimizarea mobilității urbane va putea deține fonduri pentru a putea pune în aplicare proiectele vizând decongestionarea traficului, cu efect evident în reducerea poluării.
Descurajarea achiziționării de autovehicule de către persoanele care nu dețin un loc de parcare: prin impunerea acestei taxe se urmărește încurajarea locuitorilor de a utiliza îndeosebi mijloacele de transport alternative.
„Potrivit ultimelor situații analizate, în Sectorul 4 s-a constatat existența unui număr de aproximativ 182.000 autovehicule înmatriculate și 67.303 locuri de parcare (dintre care circa 9.500 parcări publice).
Această împrejurare relevă faptul că mai bine de 100.000 de locuitori nu dețin un loc de parcare, fiind nevoiți să staționeze pe trotuar, spații verzi sau carosabil”, se arată în document.