Rețeaua de dealeri VW din SUA a anunțat că dă în judecată compania Volkswagen din cauza mărcii Scout, proaspăt relansată pe piața americană, cu investiții majore. Compania deținută de VW a prezentat două noi modele, complet electrice, dar dealerii cer interzicerea vânzărilor directe susținând că acest lucru este interzis de legislația SUA.
Volkswagen Group a reușit să relanseze brandul Scout în acest an, oferind fanilor două modele pe care le pot deja rezerva începând din această toamnă. Sistemul de vânzări ocolește însă rețeaua de dealeri a grupului și se folosesc doar vânzările directe, așa cum face, de exemplu Tesla, care nu are rețea de dealeri.
Motivul este lesne de înțeles, fiind evitate costuri uriașe cu comisioanele de vânzări. În același timp, dealerii pot câștiga de pe urma mașinilor vândute în service-urile pe care le dețin. Chiar și așa, dealerii sunt nemulțumiți de sistemul adoptat de Volkswagen și au decis să dea în judecată compania, invocând legislația americană care interzice, susțin dealerii, vânzările directe în concurență cu propriii deleri.
Asociația Dealerilor de Autoturisme Noi din SUA a trimis mai multe scrisori între care se află cea trimisă șefului Scout Motors, Nelil Sitron, prin care atenționează că marca Scout este afiliată VW Group și astfel încalcă legea.
Volkswagen Group a lansat Scout Motors ca marcă independentă, având propria conducere și structură de vânzări, fără legături cu compania germană, alta decât acționariatul. În acest fel, conducerea Scout susține că nu are obligația de a vinde mașinile prin rețeaua mărcilor VW Group, ci poate decide singură modul de vânzare.
În schimb, Asociația Dealerilor spune că odată ce compania Scout Motors este deținută integral de VW Grouă, ea are obligații legale față de dealerii proprii. Unul dintre argumentele dealerilor se referă la investițiile făcute de VW Group în uzina în care urmează să fie produse cele două modele Scout.
În funcție de evaluările făcute de Asociația Dealerilor privind eventualele daune, urmează să fie anunțate și pretențiile pe care rețeaua le are de la constructorul german. Asociația recomandă grupului auto să reconsidere decizia luată și să vândă mașinile prin intermediul rețelei existente a companiei, în caz contrar urmând să fie continuată acțiunea în justiție.
CITEȘTE ȘI Cseke Attila: Este necesară o Lege a Capitalei; în februarie vrem să aprobăm Codul de urbanismScout a lansat în luna octombrie cele două modele propuse, un SUV și un pickup, care pot fi deja rezervate de clienți direct pe site-ul companiei. Traveler și Terra, cele două modele, vor fi livrate doar peste aproximativ trei ani, după ce va fi finalizată uzina și va începe producția.
Estimările de preț pe care le-a făcut compania la momentul dezvăluirii conceptului vorbesc despre 50.000 de dolari la Traveler, cu tot cu subvențiile acordate de guvern, iar în cazul Terra despre 51.500 de dolari, pentru ambele fiind menționat un preț de listă de „sub 60.000 de dolari”. Rezervarea poate fi făcută pentru numai 100 de dolari.
CITEȘTE ȘI Dacia lucrează în mare secret la propriul SUV „Captur” - surseAmbele modele sunt disponibile în două versiuni de motorizare, Electric și Electric + Gas, prima având o autonomie de 350 mile, cealaltă de peste 500 mile, adică 560 km și, respectiv, 800 km.
Scout Traveler și Terra au fost dezvoltate pe o platformă complet nouă, destinată propulsiei electrice, care să susțină performanțe de top în rularea off-road, acesta fiind de altfel segmentul țintit de grupul VW încă de la bun început.
Scout Motors a anunțat că intenționează să vândă mașina doar prin vânzări directe către clienți, fără dealeri care să intermedieze procesul.
„După doi ani, a sosit în sfârșit ziua în care să dezvăluim următoarea generație de vehicule Scout", a anunțat Scott Keogh, președinte și CEO Scout Motors. „Ideea de bază originală – vehicule robuste, versatile, capabile de aventură off-road și de familie – este mai relevantă ca niciodată. Nu am putea fi mai mândri să revitalizăm acest brand american iconic, să creăm mii de locuri de muncă americane și să punem ingeniozitatea americană înapoi la lucru”.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când va fi gata Centura București Sud, ce va lega autostrăzile Pitești-București și București-ConstanțaUzina Scout din Carolina de Sud, în care vor fi produse cele două modele, are termenul estimat de finalizare 2026, când ar urma să fie făcute primele probe de producție, în așa fel încât un an mai târziu mașinile să poată începe să fie livrate clienților. A fost estimată o producție inițială de 200.000 de vehicule anual, urmând să fie angajate 4000 de persoane.
Scout este un brand istoric american, mașinile sale fiind vândute între 1961 și 1980. A fost considerat primul vehicul utilitar din lume capabil atât de off-road, cât și de activități de familie.
Ar putea fi considerat precursorul SUV-urilor moderne, dar rămâne unul dintre liderii off-road ai anilor 60 – 70. VW a avut norocul să cumpere brandul odată cu achiziția Navistar, un producător de camioane din SUA care a moștenit vechea companie International Harvester, producătorul original al mașinilor Scout.