Simultan cu startul producției Ford Puma electric, la Craiova, compania americană a demarat producția motoarelor care vor echipa noul model. Din păcate pentru industria auto românească, propulsoarele vor fi importate în România, așa cum vor fi importate și bateriile, din două țări diferite, relevă datele Profit.ro.
Uzina Ford Otosan din Craiova va începe în săptămânile următoare producția de serie a noului Ford Puma Gen-E, SUV-ul cu propulsie exclusiv electrică lansat oficial de brandul Ford împreună cu partenerul Otosan, la începutul acestei luni.
În paralel cu startul liniei de asamblare din Craiova, într-un oraș aflat la aproape 3.000 de km distanță de uzina din Oltenia va începe producție motoarelor cu care va fi echipată mașina, într-o fabrică istorică a Ford, modernizată cu o investiție de aproape 400 de milioane de euro.
Noul model electric completează oferta Puma actuală cu motoare cu combustie, astfel că va fi unul dintre puținele automobile din Europa care oferă atât motor cu benzină (mild-hybrid), cât și motor electric.
Propulsorul care va echipa Puma Gen-E are o putere maximă de 123,5 kW, adică 168 CP, o putere suficientă pentru o mașină care are o greutate de 1.500 km.
Cuplul maxim oferit de acest motor este de 290 Nm și susține o accelerație de 8 secunde (limitată pentru a proteja bateria).
Cu ajutorul acestui motor, Puma electric poate atinge 160 km/h. Energia necesară acestui motor este oferită de o baterie cu o capacitate de 46,3 kW, care se poate încărca cu până la 100 kW, în 23 de minute, iar consumul de energie al motorului este de 13,1 kWh/100 km, unul dintre cele mai bune din segmentul electric. Autonomia pe care o poate obține motorul cu bateria aferentă este de 376 km, în regim WLTP, dar ajunge la peste 500 km în regim de rulare urban.
CITEȘTE ȘI Colectarea separată a deșeurilor textile, obligatorie de la 1 ianuarie. Provocări și soluții de aliniere în România, care colectează maxim 0,7 kg textile uzateProducătorul acestui motor este uzina Ford din Halewood, o fabrică pe care compania o deține de 60 de ani și care a fost pentru mulți ani locul de unde au plecat mașini celebre, precum Ford Anglia, Ford Escort sau, mai târziu, Ford Fiesta. Din 2001, uzina a început să producă mașini Land Rover, iar din 2008, după vânzarea mărcilor Jaguar și Land Rover indienilor de la Tata, Ford a păstrat doar partea de uzină în care erau fabricate cutii de viteze.
Începând din 2024, în urma unor granturi oferite de guvernul britanic, atât partea care aparține JLR, cât și partea Ford au fost transformate prin investiții consistente în uzine destinate automobilelor electrice, compania americană luând decizia de a produce aici motoare electrice destinate tuturor modelelor electrice produse în România, în Turcia,
Fabrica din Halewood va avea o capacitate de producție de 420.000 de unități eDrive pe an, motoarele produse aici urmând să acopere aproximativ 70% din necesarul pentru vehiculele electrice ale Ford produse în Europa, inclusiv E-Transit Custom, E-Tourneo Custom și Puma Gen-E.
„Ford este un brand american global cu rădăcini adânci în Europa, iar Halewood a fost piatra de temelie a acestei moșteniri timp de 60 de ani”, a spus Kieran Cahill, vicepreședintele Ford pentru operațiuni industriale în Europa, la startul producției de motoare din Halewood.
CITEȘTE ȘI Dacia pregătește o amplă schimbare - motoare hibrid noi pentru Logan, Sandero și Jogger face-liftCelulele pentru bateria lui Puma Gen-E vor fi produse de compania SK On, din Coreea de Sud, în uzina din Ungaria, aflată în apropiere de orașul Gyor. Celulele vor fi expediate la Craiova unde vor fi asamblate într-o unitate proprie, pentru a forma pachetul de baterii necesar noilor modele Puma și Courier.
Ford Puma Gen-E este al nouălea și ultimul automobil electric al mărcii din generația pregătită pentru trecerea la propulsia exclusiv electrică, trei dintre acestea fiind fabricate, începând din 2025, în România.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit.ro TV Maratonul de Retail și Retail Banking - Președintele InfoCons, Sorin Mierlea: Consumatorii, de la persoane la firme, să verifice orice produs sau serviciu în sistemul de alertă. Trebuie verificată și compoziția ciorbelor comandate onlinFord Puma este cel mai vândut automobil din Marea Britanie în acest an și se așteaptă ca versiunea electrică a acestuia să fie de asemenea cel mai vândut automobil electric pe această piață. Mașina, prezentată la începutul lunii la Craiova, are 4,21 metri lungime, este la limita dintre segmentele B și C și oferă un portbagaj de 574 litri, unul dintre cele mai mari din segment, la care se adaugă un frunk (spațiu de bagaje în zona motorului electric) de 43 de litri.
În România, mașina are un preț special de lansare de 23.900 euro, cu tot cu tichetul Rabla Plus, însă în Marea Britanie prețul de listă cu care a fost anunțat este de 29.995 lire, adică peste 36.000 de euro.