Orice persoană care conduce o trotinetă electrică pe trotuar sau fără cască în Barcelona riscă o amendă de până la 500 de euro începând cu 1 februarie, ca parte a unor măsuri municipale de combatere a comportamentului antisocial legat de creșterea rapidă a utilizării acestui tip de vehicul, relatează The Guardian.
Într-un peisaj urban majoritar plat, cu peste 250 km de piste pentru biciclete, 2.500 de ore de soare și doar 55 de zile ploioase pe an, trotinetele electrice se potrivesc perfect. Conform cifrelor Consiliului municipal, numărul persoanelor care utilizează acest tip de vehicule a crecut de la pandemie de patru ori mai rapid decât al celor care aleg să călătorească cu bicicleta, scrie News.ro.
În prezent, se estimează că trotinetele electrice reprezintă mijlocul cu care se fac circa 44.000 de deplasări pe zi, o creștere uriașă în comparație cu aproape zero în urmă cu cinci ani. Femeile reprezintă 31% dintre utilizatorii de trotinete, comparativ cu 19% în cazul bicicliștilor.
Cu toate acestea, trotinetele electrice au adus atât beneficii, cât și probleme. Cu o viteză maximă de 40 de km/h, trotinetele electrice sunt mult mai rapide dar, în caz de accident, mai periculoase decât bicicletele. De asemenea, ele au devenit vehiculul preferat al numeroșilor hoți de genți și de telefoane mobile din Barcelona.
Conform noului regulament, viteza trotinetelor este limitată la 25 km/h. Adrià Gomila, responsabil cu mobilitatea în Barcelona, afirmă că, în cazul în care viteza lor depășește 25 km/h, acestea ar trebui să fie clasificate drept motorete și vor necesita un permis.
În timp ce sistemul de închiriere de biciclete din Barcelona a avut un succes enorm, orașul a interzis închirierea trotinetelor în 2023, în același an în care Parisul a decis interzicerea lor. La apogeu, în capitala Franței existau 15 000 de trotinete de închiriat.
Trotinetele electrice sunt interzise în transportul public de când una a luat foc într-un tren în 2023.
CITEȘTE ȘI Prețurile mondiale la alimente au scăzut anul trecutCele mai recente restricții urmează încercărilor anterioare de limitare a vehiculelor de tip Segway și a ricșelor în urma plângerilor locuitorilor. Ricșele au dispărut acum complet.
Barcelona are, de asemenea, mai multe motociclete pe cap de locuitor - 270.000 - decât orice alt oraș european și timp de decenii nu a reușit să rezolve problema parcării motocicletelor pe trotuare. Noul regulament evită problema, afirmând că parcarea pe trotuare este preferabilă parcării pe stradă.