Situația căilor ferate din România nu arată încurajator, dacă este să privim câți kilometri au fost modernizați după Revoluție, scrie publicația specializată Club Feroviar care trece în revistă marile proiecte realizate și le compară cu situația autostrăzilor din ultimii 35 de ani.
Numărul de km de cale ferată modernizată este la jumătate față de cel al autostrăzilor și al drumurilor expres, scrie publicația specializată Club Feroviar care menționează că la capitolul căi ferate modernizate în contul anului 2024 pot fi contabilizați doar 77 de kilometri.
Spre comparație, în 2024 au fost deschiși circulației circa 195 de kilometri de autostradă și drum expres, scrie Hotnews.ro.
„De fapt, dacă este să fim cinstiți, nu este vorba decât de 54,72 km modernizați, căci restul reprezintă lucrări de tip Quick Wins, care înseamnă readucerea liniei la parametrii constructivi, nu modernizarea ei. Dacă facem un calcul simplu, rezultă că anul trecut au fost recepționați de trei ori mai puțini km de cale ferată modernizată decât de autostrăzi și drumuri expres”, scrie Club Feroviar.