Renault SA încearcă să își consolideze afacerile cu vehicule electrice într-un moment în care scade cererea pentru astfel de vehicule prin extinderea prezenței în China, o țară în care nici măcar nu vinde automobile, transmite Bloomberg.
Producătorul francez a decis să se îndrepte spre una dintre puținele piețe unde automobilele pe baterie se vând încă bine pentru a dobândi acces la noi tehnologii și a învăța cum să construiască mai rapid automobile electrice. Renault a angajat deja aproximativ 200 de persoane în Shanghai, în principal ingineri de hardware care lucrează la dezvoltarea unui Twingo electric, cu un preț mai mic de 20.000 de euro și de asemenea intenționează să angajeze și ingineri de software, au declarat mai multe surse interne.
"Suntem aici pentru a învăța și vom integra această cunoaștere în propriile noastre echipe din Franța", a declarat directorul de achiziții și parteneriate de la Renault, Francois Provost. Acesta nu a dorit să detalieze care sunt planurile de angajări pentru hub-ul din Shanghai, scrie Agerpres.
Extinderea în China este un subiect sensibil în Franța, unde unele sindicate nu sunt de acord cu planurile echipei manageriale de a crește eficiența via măsuri precum reducerea muncii de acasă la 2,5 zile pe săptămână. Decizia Renault de a dezvolta o mare parte din noul Twingo în China a fost criticată în interiorul companiei, având în vedere că producătorul francez a angajat și aproximativ 3.000 de ingineri în India.
Renault mizează pe noul său model electric R5 cu un preț de 25.000 de euro pentru a-și crește vânzările pe termen scurt iar în 2025 are de gând să introducă noi modele precum o versiune electrică a celebrului 4L și modelul R4 cu un preț de sub 35.000 de euro. La începutul lui 2026, toate modelele electrice ale grupului, inclusiv modelele mai vechi, vor fi disponibile cu baterii, mai ieftine, de tip litiu fosfat, a spus Francois Provost.
Renault a abandonat planurile de a vinde acțiuni la divizia sa de automobile electrice Ampere, printr-o ofertă publică inițială ce trebuia să aibă loc la începutul acestui an, din cauza cererii scăzute pentru automobile pe baterie. Unul din obiectivele actuale ale Ampere este acela de a ajuta Renault să atragă mai mulți parteneri locali în China, a spus Provost.
"De exemplu, lucrăm foarte strâns cu furnizorii noștri din Europa dar europenii tind să se concentreze pe componente cu marje mari, cu valoare adăugată mare. Uneori îmi lipsesc unele componente de bază. China este locul unde pot găsi aceste componente simple și de calitate ridicată", a precizat Provost.
CITEȘTE ȘI PlayStation 2 este cea mai bine vândută consolă de jocuri din toate timpurileRenault are de gând să introducă pe piața de acasă lecțiile învățate în China. Directorul general Luca de Meo încearcă să producă automobile electrice accesibile în Franța, unde costurile cu mâna de lucru sunt relativ ridicate. În acest scop, au fost modernizate fabricile din Franța, inclusiv cea de la Douai, unde Renault produce deja noul R5.
"Recuperăm decalajul și accesăm tehnologia mai rapid. Până în 2026, competitivitatea noastră, în termeni de software și baterii, va fi comparabilă cu cea a producătorilor chinezi care asamblează local în Europa", susține Provost.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine și Mobilize - și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.